top of page

יתרונות הפעילות הגופנית

עודכן: 30 באוג׳ 2021

למה בכלל להתחיל?

יותר נח לשבת על הכורסה אחרי יום עבודה ו"לרוץ" בין המסכים השונים, מאשר לרוץ ממש.

ממחקרים רבים בתחום עולה התמונה לפיה הפעילות הגופנית תורמת לנו רבות במספר מישורים שונים:

ראשית, פעילות גופנית מונעת מחלות! כגודל הזיעה כך גודל המניעה - ככל שתזיעו, ובייחוד בקביעות, תרחיקו עצמכם מחולאים רעים ורבים, כגון: מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת, אוסטיאופורוזיס (בריחת עצם) ואפילו סרטן.

שנית, פעילות גופנית הוכחה כמשפרת זיכרון וריכוז. "עם הספר" אנחנו ולקרוא, ללמוד ולהעמיק אוהבים אנו, ולכן גם אם אינכם סטודנטים דעו כי ספורט משפר זיכרון ומסייע בריכוז. פעילות גופנית מאומצת (עצימות בינונית – גבוהה) במשך 20 דקות ובקביעות (כבר אמרנו) תעזור לכם בריכוז ושיפור הזיכרון.

דבר נוסף, פעילות גופנית גורמת להאטת תהליך הזדקנות המוח בצורה משמעותית (עד 10 שנים).

יהיה גילכם אשר יהיה, אם טרם התחלתם להתאמן, עכשיו זה הזמן! ההשפעה של פעילות גופנית נמדדת לא רק בטווח הקצר (ירידה במשקל ובאחוזי שומן, תחושה טובה ועוד) אלא, גם בטווח הרחוק. או אז ניתן להבחין בהבדל בתפקוד המוח של מי שהתאמן...


תועלת הפעילות הגופנית - יותר ממה שחשבתם

מה לגבי המצב רוח שלכם? לא תאמינו איזו השפעה חיובית יש לפעילות גופנית. בזמן מאמץ גופני מופרש חומר כימי במוח הקרוי אנדורפין, חומר זה אחראי על שיפור מצב הרוח ונותן תחושת שמחה ורוגע.

כמה מאיתנו שואפים לרדת במשקל ולהפחית את אחוזי השומן בגופם? אימון גופני קבוע ומסודר גורם לעלייה במטבוליזם, קרי חילוף חומרים בגוף. קצב חילוף החומרים אצל מתאמנים גבוה יותר, מה שאומר, פירוק השומן בגוף במהירות גבוהה יותר ואחוזי שומן נמוכים יותר. גם משקל הגוף שלכם יודה לכם לאחר כל אימון..

אנשים רבים שינו לגמרי את משקל גופם מקצה לקצה, כל זאת בעקבות אימונים מסודרים והתמדה לאורך זמן.


הצטרפו עכשיו לקבוצת הווטסאפ שלי להורות מעצימה באמצעות הקישור>> https://chat.whatsapp.com/J9YfqZyvAhq8TLjX5ftMz5

חיים אנו בדור שאחוז הסובלים מדיכאון וחרדות עולה ועולה, והמרוויחים העיקריים מכך, הן חברות התרופות שרבים המתדפקים על דלתותיהם ומבקשים עוד כדור. במקום כדור, שיגרור עוד כדור ועוד אחר, תעשו לעצמכם טובה, קחו כדור ⚽🏀 (רגל/סל) וצאו לשחק, צאו לאימון בשדה, בכביש, בבריכה ואיפה שרק אפשר..

ממחקרים אחרונים בתחום עולה, כי הליכה במשך 30 דקות, 3 פעמים בשבוע, משפיעה ביחס זהה לזה של נטילת תרופה נוגדת דיכאון במשך 4 חודשים!

ידוע שחכם אינו נכנס לבעיה שרק פיקח יכול לצאת ממנה - פעילות גופנית יש בה כדי למנוע את הופעת הדיכאון והחרדה, ודי לחכימא ברמיזא..

מי מאיתנו לא רוצה להרגיש טוב עם עצמו? ממחקרים עולה, שפעילות גופנית משפרת לטובה את הדימוי העצמי. הצבת מטרות באימון ועמידה ביעדים משפיעה לטובה על כל תחומי החיים.

עוד תרוויחו את חיזוק השרירים, העצמות, כלי הדם ועוד. כמו כן, איכות השינה שלכם תשתפר לטובה.

ואחרון, בדור של היום כמה זה חסר..... זמן איכות עם עצמנו!


טיפ קטן ממני אליכם: ללא אוזניות וללא מוזיקה וללא שאר מסיחים! לבד, רק אתם, עצמכם והמחשבות..

קיצור ולעניין, גשו לארון, נעלו נעלי ספורט, התלבשו בהתאם ויאללה לעבודה… 🏃

קשה לכם להתחיל להתאמן לבד? רוצים להרוויח כפול? קחו את אחד הילדים איתכם וצאו איתו ביחד לזמן איכות במגרש או בטיילת. שהגוף זז, הלב נפתח וזה זמן טוב להתחבר לילד שלנו 👨‍👦

13 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page