top of page

חנוכה

החג האהוב על הילדים ועל המאפיות. מסממני החג הבולטים כיום, סביבונים דור 5.0, סופגניות מפוצצות בממרח סוכרי כלשהו ופסטיגלים עם "כוכבי" הילדים.


איך הגענו לזה? והאם יש קשר לחג חנוכה המקורי?

בעצם, מהות החג הוא מלחמה על התרבות המוכרת ששלטה אז בעולם, התרבות היוונית. התרבות היהודית נגד התרבות היוונית. בעצם קרב לא הוגן. יוון הייתה אז אימפריה ששלטה בכדור. אם תרצו כמו אמריקה של היום, שמביאה אלינו את כל השיגעונות שלה. או אולי כמו סין של היום, שמביאה אלינו את כל הסחורה שלה. בתרגום חופשי לימינו, תרבות הפנים והצניעות מול תרבות ההחצנה והתחרות. האם אני שומר על העולם הפנימי שלי כאוצר? או שאני משתף אותו לעין כל כדי לקושש כמה לייקים? האם אני נאמן לערכים שלי? או שאני שוחה בזרם כמו דג מת? האם אני מגדל את הילדים שלי לפי המצפן המוסרי שלי ובהתאם לכוחות הילד? או שאני מנסה לדחוף את הילד להצליח איפה שאני נכשלתי? או שאני רוצה לקבל כבוד דרכו?


אז איך באמת הגענו לחג שרובו סובב סביב אנשים מוכשרים ויפים שיודעים לשיר, לרקוד ולהצטלם טוב? מה לזה ולחנוכה? ואולי אפילו אאזור אומץ ואגיד שזה בדיוק ההיפך מהחג המקורי שנחגג אז. הצניעות שלנו ניצחה את הגאווה שלהם. היופי הפנימי שלנו ניצח את היופי החיצוני שלהם. הרוח שלנו ניצחה את החומר שלהם. הגוף החלש שלנו הכניע את הגוף החזק והזוהר שלהם. באיזה צד אנחנו רוצים להיות? וזה לא קשור בהכרח לדת.


אנחנו יודעים שהחגים בהיסטוריה לא קרו רק אז. אלא, גם היום יש משמעות לחיים שלנו פה בהתאם לערך של כל חג. אותו ערך זורח כל שנה מחדש בתאריך החג. כמו אז, גם היום. להיות פנימי, נאמן, ערכי, מוסרי, אמיתי, אמיץ. אלו ערכים בולטים שניתן בהחלט לקחת מאז ועד היום. כיצד אנחנו כהורים רוצים לחנך את הילדים שלנו? לפי אילו ערכים?

אני מציע בחום לשבת ביחד, אבא ואמא, כמה שעות טובות ולנסח חזון משפחתי שבו הערכים החשובים לכל אחד מבני הזוג יבואו לידי ביטוי בחינוך המשותף.


הצטרפו עכשיו לקבוצת הווטסאפ שלי להורות מעצימה באמצעות הקישור>> https://chat.whatsapp.com/DrE5lhNR7XE2IM28BEAhKS

על פי מה שקבעתם ביחד תוכלו לגדול ולצמוח עם הילדים, ככה פחות תזרמו עם "רוחות חולפות" וטרנדים שלא מחזיקים מעמד ועם האמירה המעצבנת של הילדים, "אבל לכולם יש", כך תדעו לכוון את ילדכם לפי המצפן הערכי המשפחתי שקבעתם.

-----


הצעה לפעילות משפחתית בחנוכה

החיובי והשלילי במוח נמצאים ביחס הפוך ביניהם: ככל שהאחד גדל השני קטן. לכן, חשבו בעצמכם במה להתמקד כי הוא רק גדל. (רמז: דברים חיוביים).

הכינו כרטיסיה בצורת נר לכל ילד, ובה תציינו את התכונות החזקות והחיוביות שלו. לאחר הדלקת הנרות הקריאו בקול מול כל בני המשפחה! או שכל אחד מבני המשפחה יאמר או יכתוב נקודת אור על האח/אחות או על עצמו.

כמה פשוט, ככה עוצמתי!


חנוכה שמח, מלא אור ובריאות משפחתית!

כיצד אנחנו כהורים רוצים לחנך את הילדים שלנו? לפי אילו ערכים?

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page